0

så ökardu din fettförbänning

Ät inte en mass piller, det ska va naturligt.


Det är inte bra att äta massa bantling piller och fettförbrännande m.m. Gör det naturligt och lägg dom onödiga summorna på bättre saker. Här har du endel saker du kan ta innan träning för att du ska få igång din fettförbrännign bättre. 

 

Saker som du kan dricka ca 1 h innan träning som ökar din fettförbränning:
* En kopp svart kaffe
* En kopp grönt te
* Citronsaft ( pressa själv! )
* Äppelcidervinäger shot 

 
Att ha i maten, frukosten, yoghrten, gröten m.m. 
* Kanel
* Cayennepeppar
* Kardemumma
* Ingefära
 
hugs and kisses
Kost och energi, kost och energi, träning, träning och motivation, träningsblogg;
1

Sätt fart på du fettförbränning! Del 3.

10 sätt som sätter fart på sin fettförbränning! 
 
Tredje och sista tipsen för att förbättra er fettförbränning! Det är värt en chans, koll in om det finns något sätt som passar just dig, lycka till! 
 
7. Kom ihåg de små måltiderna 
Många motionslöpare försöker gå ner i vikt genom att plåga sig, men för få kalorier i kostan kan förstöra din träning. Du ak i stället äta många små måltider som alla ska innehålla lite protein och mycket kolhydrater. Tumregel för en motionär är att få i sig åtta gram kolhydrater och ett och ett halv gram protein om dagen per kilo kroppsvikt. 
 
8. Tväla
En tävling i all vänskaplighet sätter med all säkerhet fart på förbränningen. Om du har möjlighet att träna med en eller flera vänner kan du på ett enkelt sätt få ut mer av träningen genom att ni pressar varandra under tiden ni springer. Ni kan eventuellt turas om att bestämma runda - och intensitetsgrad - och lägga in småspurter.
 
9. Se upp för hård träning
Ju längre och oftaste du tränar, desto mer fett förbränner du. Men se upp, om du tränar för hårt får din kropp inte möjlgheten att återhämta sig. Resultatet blir att din form faktiskt blir sämre och dina muskler mindre. Träna därför aldrig två dagar i sträck. (Jag tränar själv ca 8 pass i veckan men äter mycket protein och rätt mat samt kosttilskott för att min kropp och muskelr ska återhämta sig fortare. Så det går om man vill). 
 
10. Se träningen som en investering
Utöver att du naturligtvis ska välja den motion som du tycker är roligast och som passar bäst in i din vardag, ska du föröska se på motionen som en av de bästa investeringar du kan göra i livet. Ett skäl är att fettet snabbt kommer att börja rinna av dig och en anna fördel är att du får mer energi över för ditt övriga liv. 
 
All information om fettförbränning har jag hittat från ifrom.se. Hoppas ni får nytta av det och att det ger något! 
 
hugs and kisses 
2

Sätt fart på du fettförbränning! Del 2.

10 sätt som sätter fart på sin fettförbränning! 
 
Här kommer del två om hur du lättare kan förbränna fett, läs och njut del tre kommer upp inom kort!
Keep going! Frågor/funderingar, jag finns här för alla frågor och funderingar. ingen fråga är för dum! 
 
4. Ät inte omedelbart efter träningen
Om du är ute efter en ännu större viktminskingseffekt ska du undvika att äta direkt efter ett träningspass. Kroppens sockerdepåer reduceras kraftigt när du mortionerar och för att spara den sista sockerresten ökar kroppen automatiskt fettförbränningen - även timmarna efter träning. Att vänta med att äta innebär att kroppen behöver längre tid att bygga upp depåerna igen. I ställer för 12-24 timmar kan det at upp till två dygn att bli klart till nästa pass. Behöver du vara fysiskt på topp dagen efter dör du alltså inte följa detta råd. 
 
5. Dela upp träningen
Om du har tid och mljlighet så försök träna i mindre etapper. Din kropp fortsätter förbränna fett på högsta varv hela tiden efter träningen. Så ju mer "efter träningstid" du har på en dag desto bättre.
 
6. Öka intensiteten
Få igång hel kroppen, till exempel genom att investera i ett par rullskridskor, så att du får möjlighet att arbeta med armarna samtidigt. Längdskidåkning kan även köras på inlines. Du kan även använda stavas och andra verktyg, för att göra det jobbigare kan du ha, handlar med tyngd i eller gå med hantlar... 
 
 
hugs and kisses